Zielloos
Corine Hartman 1964-
2
Uithoorn: Karakter, 2014
319 p.
9789045204840 (paperback)

Tijdens de begrafenis van haar vader stort Jessy volkomen in. Niet verwonderlijk, want ze krijgt tijdens die begrafenis een rood kartonnen hart met de boodschap ‘Ik wil je. Ik wil je hart. En meer’. In de Maasplassen, vlak bij het huis van Jessy, wordt het verminkte lijk van Ruben gevonden, een jongen uit Zimbabwe. Markus Deerberg werkt in een fitnesscenter. Hij heeft een homoseksuele relatie met Carl. Op een avond sluit hij de sportstudio, voelt een injectie, wordt zwaar toegetakeld en tentoongesteld achter een raam. Dit is het begin van een reeks moorden waarbij een psychopaat actief is. Jessy wil deze seriemoordenaar ontmaskeren. Even later maken we kennis met mère Agnes, een kloosterlinge en verpleegkundige die gefascineerd is door bijen. En ook met Saligia, een geheim elitekorps dat ingrijpt waar justitie faalt en waarvan Jessy lid is. Ten slotte worden personen die in de vorige delen van de reeks voorkomen regelmatig mee in het verhaal betrokken.
Zielloos is g…Lees verder
Zuid-Limburg krijgt te maken met een moordenaar die zijn slachtoffers op een gruwelijke manier mishandelt en daarna als dieren opzet. In deze derde thriller in de serie rond rechercheur Jessica Haider heeft een psychopathische moordenaar het gemunt op Jessica. Hij zet zijn slachtoffers op, net zoals zij dieren en moordenaars prepareert. Hij noemt zich zoon van Brezinger, de man die Jessica’s zoon vermoordde en is griezelig goed op de hoogte van Jessica’s doen en laten. Jessica gaat net als Dexter uit de gelijknamige tv-serie, haar eigen weg in wraak op moordenaars. Ze drinkt en gebruikt drugs om te overleven en heeft veel moeite om normaal te functioneren. Tussendoor krijgt Jessica nog een opdracht van Saligia, een geheim elitecorps dat ingrijpt als justitie in hun ogen faalt. Het verhaal wordt afwisselend verteld door Jessica (ik-figuur), de moordenaar en zijn slachtoffers. Uiteindelijk blijkt wraak de motivatie te zijn van alle personages. En bijzonder spannende thriller, verrassend…Lees verder